Monday 18 September 2017

USP

Baru-baruni aku berkesempatan membuat kajian tentang barang keperluan bayi dan permainan kanak-kanak yang ada Unique Selling Proportion (USP). Dengan lain perkataan, barang yang ada kelainan dari yang lain. Ini sebahagian dari usaha aku untuk cuba menceburi bidang perniagaan. In Sha Allah, aku akan menumpukan perniagaan aku dalam.pengkhususan barangan bayi dan kanak-kanak. Aku buat kajian di Lulu,Haniffa, Mydin, Aeon, Cash Converter dan IKEA. 


Antara yang aku nampak lain dari yang lain:

 1.Puting susu bertali





















2.Puting susu berpenutup





















3.Puting susu untuk buah-buahan segar





















4.Napkin kanvas
















5.Botol susu bertangkai





















6.Bantal bayi

















7.LEGO 3 in 1

















8.Permainan mini

















Kalau takde aral, minggu depan aku akan ke Guangzhou untuk mengikuti kursus usahawan borong di China anjuran Maktab Koperasi Malaysia (MKM) dan Akademi Usahawan Borong (AUB).

No comments:

Post a Comment

USP

Baru-baruni aku berkesempatan membuat kajian tentang barang keperluan bayi dan permainan kanak-kanak yang ada Unique Selling Proportion (US...